Deltagerne strømmede til Pulse Roll Label Products (Pulse) stand på Labelexpo Europe i sidste uge for at høre, hvordan Monolox® Fixed Anilox tryk og PureTone® farveserien har revolutioneret flexoetikettryk.
Besøgende fik et pust af 80’er nostalgi med en farverig stand delt op i ‘fortid’ og ‘nutid’ – udstyret med arkadespil, BMX’er, Connect 4 og selvfølgelig information om, hvordan Pulses teknologi kan bringe deres virksomhed up to date.
Pulses iøjnefaldende stand var designet til at fremhæve et almindeligt problem i etikettrykindustrien; den ineffektivitet, som mange trykkerier oplever, når de anvender outdatede farver og lakker, der ikke er optimeret til nutidens trykmaskiner.
På den årlige messe i Bruxelles, præsenterede Pulses team fordelene ved Monolox Fixed Anilox tryk, der siden sidste Labelexpo har hjulpet trykkerier over hele verden med at maksimere oppetid og reducere farvespild ved at standardisere trykprocessen.
Monolox bruger high-strength PureTone-farver til at muliggøre produktion af hvilken som helst spotfarve med blot én anilox-valse. Det gør flexoetikettryk langt mere effektivt end digitaltryk til en brøkdel af omkostningerne.
Gary Seward, Administrerende Direktør for Pulse Roll Label Products, sagde: “Det var fantastisk at se så mange mennesker – både kendte og nye ansigter – til dette års Labelexpo. Det er et vidnesbyrd om interessen for PureTone og Monolox, og hvad disse teknologier kan tilbyde nutidens trykkerier. Og vi var begejstrede for at dele fordelene med trykkere fra hele verden over et spil Space Invaders!
“Skifter man til PureTone farver og lak, opnår man en bedre kvalitet, reduceret nedetid og mindre spild, – alt sammen takket være fordelene ved Monolox Fixed Anilox tryk. Den banebrydende proces gør dig i stand til at trykke alle dine spotfarver med kun én anilox, den øger nøjagtigheden og effektiviteten og fjerner variabiliteten ved etikettryk – det er effektivitet på alle parametre. Vi sammenligner det med ikke at sætte gamle dæk på en ny bil; når alt kommer til alt, hvorfor investere i moderne kvalitetstrykmaskiner, men spilde potentialet med outdated farve?”
Ud over at fremvise nogle førsteklasses 80’er-memorabilia vakte den travle Pulse-stand opsigt blandt Labelexpo-gæsterne med sit mesterstykke – en ‘gylden anilox’. “Med PureTone farver og Monolox-systemet er en enkelt anilox bogstaveligt talt sin vægt værd i guld,” forklarede Gary. “Vi arbejdede sammen med vores venner hos den førende britiske anilox-leverandør, Anilox Laser Technology (ALT), som var så venlige at give os denne fantastiske gyldne anilox for at hjælpe med at illustrere vores vigtigste budskab.”
ALTs administrerende direktør Anthony Jewell fortalte, at virksomheden blot var glad for at støtte Pulse på messen. “Ligesom Gary og hans team hos Pulse har vi her hos ALT også en ukompliceret tilgang og stræber efter at udfordre det konventionelle. Vi kigger altid på, hvordan vi kan gøre tingene anderledes for at forbedre og hjælpe vores kunder og tackle de udfordringer, de står over for dagligt – og med Monolox-systemet er fordelene umiddelbart indlysende.”
I løbet af de fire dage på Labelexpo lod tusindvis af besøgende sig imponere over Pulse-standen. “Vi var superbegejstrede for at se så stor interesse for PureTone DC fra deltagerne,” tilføjede Gary. “Vores nye DualCure farve understøtter trykkerierne i at gennemføre overgangen fra UV til UV LED-hærdning i et tempo, der passer dem, og det var et populært samtaleemne blandt vores gæster. Med flere nyheder i støbeskeen er vi allerede ved at forberede den næste Labelexpo!”
Tak for en herlig messe med en masse spændende besøg og hyggeligt selskab med alle vores kunder og kollegaer i branchen!